martedì 23 dicembre 2014

Bienal del fin del mundoooooooooooooooooooooooooooo



Ginnastica della Visione / Vision Gymnastic 
NOMADIC PERFORMANCE ART FESTIVAL

Vision Gymnastic, a review devoted to performing arts Curator: Paolo Angelosanto 

Vision Gymnastic is a nomadic, traveling festival of live and video performance, a Marathon of Actions. This show of performances brings together Italian performersEleonora Chiesa - Tiziana Contino - Curandi Katz - TreeFisters - Elena Mazzi - Ruben Montini / Alexander Pohnert - OPIEMME -Sergio Racanati - Mauro Romito Filippo Riniolo, and emerges with the aim of making more visible and placing at the core of the cultural debate the search for, and experimentation in visual arts with, an “ephemeral” art that sees changes and art interventions on the body as works of art. 
Ginnastica della Visione, il Festival Nomade della Performance Art vuole riunire dieci artisti italiani, invitandoli a confrontarsi e a interagire con gli spazi e il contesto ambientale sociale, politico dell'evento internazionale delle arti quale la Bienal Final del Mundo. Una rassegna di video Rooming dedicata all’espressione del corpo e alla performance “Live” che mette in scena azioni pensate e studiate in occasione della Bienal del Fin del Mundo 2014.

La rassegna di performance documento in video che apre al pubblico il giorno 15, è visibile per tutta a durata della Biennale (2 Febbraio 2015) presso L'auditorio di Uzuè.

Espacio Cultural Instituto Unzué -
Unzué -Río Negro 3500 y La Costa 

Bienal del Fin del Mundo
President: Alberto Grottesi ErrazuArtistic 
Director: Massimo Scaringella

special thanks:
Bienal del Fin del Mundo 2014 - Mar del Plata 

MAAM Museo dell'Altro e dell'Altrove di Metropoliz-Città Meticcia - Roma - Italy

ART STAYS International Festival Of Contemporary Art – Ptuj – Slovenia

Istituto Italiano di Cultura Santiago del Cile

Artgroupwx

Nessun commento:

Posta un commento